WEISS Wojciech
  • WEISS Wojciech
  • PEJZAŻ JESIENNY, 1930 r.
  •  
  • Akwarela, brystol;
    29 x 36,2 cm
    Sygnowany p. d.: 1930, l. g.: WW
    Na odwrociu szkic oraz doklejona kartka: ZE ZBIORÓW DZIEŁ WOJCIECHA WEISSA | DOM ARTYSTY | WW | poniżej 001593
  • Cena wywoławcza : 3 500 zł
  • Numer katalogowy: 082

    ZGŁOSZENIE KUPNA
    Zgłaszam zainteresowanie obiektem, proszę o kontakt
     
    cena wywoławczacena sprzedażycena warunkowacena estymacyjna
    3 500 zł - - -
    Dodatkowy opisPostępuję bardzo wolno, natura wydaje mi się złożona, zawiła. Ażeby robić postępy trzeba pracować bezustannie. Trzeba dobrze widzieć swój przedmiot, odczuwać właściwie i wypowiedzieć się z siłą i dystynkcją. Smak jest najlepszym sędzią i jest rzadki... " cyt. za Ł. Kossowski, Wojciech Weiss, Kraków 2002, s. 35.
    Informacje o aukcji
    • Dom Aukcyjny OSTOYA
    • Gen. J. Zajączka 8
    • 01- 518 Warszawa
    • tel. : 22 839 24 06
      22 839 24 80
    Miejsce aukcjiWystawa przedaukcyjna
    Salon D.A. OSTOYA
    ul. Gen. J. Zajączka 8

    UWAGA:
    nowa galeria - salon aukcyjny
     
    w siedzibie DA OSTOYA w Warszawie
    ul. Gen. J. Zajączka 8 
    WEISS Wojciech
    W l. 1891 -1895 studiował w krakowskiej SSP, najpierw u W. Łuszczkiewicza i J. Matejki, później w pracowni L. Wyczółkowskiego. W l. 1901 i 1902 kontynuował naukę w Rzymie i Florencji. W 1907 r. rozpoczął pracę w krakowskiej ASP, z którą związał się do końca życia; trzykrotnie pełnił funkcję rektora. Po 1908 r. twórczość skoncentrował głównie na problemach luminizmu malując w manierze postimpresjonistycznej. W okresie międzywojennym zasłynął jako malarz portretów i aktów. Od 1915 r. malował przede wszystkim rozsłonecznione kalwaryjskie pejzaże i martwe natury. Prezentowany pastel przedstawiający kobiecy akt, pochodzi z młodzieńczego okresu twórczości artysty. Przejawiają się w nim inspiracje ekspresjonistyczną teorią „nagiej duszy” S. Przybyszewskiego, fascynacja sztuką E. Muncha i F. Ropsa, lekturą dramatów A. Strindberga i dzieł filozoficznych A. Schopenhauera. Weiss postrzega wówczas kobietę przede wszystkim jako emanację zła i narzędzie szatana. Powstają studia „kobiet upadłych”, porzuconych nad ranem, których moralną kondycję dopowiada niekiedy namalowana w rogu kompozycji moneta (por. „Upadła dziewczyna", 1898, katalog wystawy „Totenmesse. Munch, Weiss, Przybyszewski”, Muzeum Literatury w Warszawie, Warszawa 1995, il. 16).
     
     

    Katalogi aukcyjne

    Wyszukiwanie obiektów

    także opis dodatkowy

    Przynajmniej jedno z powyższych pól musi być wypełnione


    •  
    Dom Aukcyjny OSTOYA
     
     
    Reklama